17 mars 2007

Plan for 14 april

Det er 14 april som er den store ti-årsdagen - etter operasjonen. Da passer det meget godt med champagne. Th og P kommer til Théoule - men det trengs ikke noen tilleggsbegrunnelser for champagne. Kreftfri i 10 år. Ikke plagefri, ikke glad hele tiden, men i alle fall kvitt kreften. Det er stort og skal feires.
Egentlig kunne jeg drikke champagne hver uke - tror jeg. Ikke hver dag. Selv om det har vært kjempestas å drikke appelsinjuice og champagne til frokost noen ganger, - så er heller ikke det noe som frister i hverdagen.
Hverdager er gode. Brødskiver - helst de hjemmelagede - om morgenen, mye te, gjerne god juice. Mmmm. På jobb i god tid, - av og til den gode følelsen av virkelig å ha hjulpet noen, ikke bare praktisk i øyeblikkett - men med noe som gir nytte over tid, noe som har fått vekommende over en terskel, og inn i et nytt rom med masser av nye muligheter som han/hun kanskje ante fantes, men ikke mestret å orientere seg mot. Alle dager er ikke slike. Men de hverdagene som gir meg det ekstra kikket gjør jo at jeg ikke har lyst til å slutte i det hele tatt, - ikke i overskuelig framtid i alle fall.
Mangler "den nye boken" - en med garantert leselyst og drive, - tror liksom ikke at Mao-boken vil tilfredsstille mitt lesebehov på den måten som Vi, de druknede gjorde.

Ingen kommentarer: