02 april 2008

Andre sier Bla, bla - men det liker jeg ikke!


Jeg er bare meg. Et privatmenneske med en blogg. Jeg har lov til å si bla, bla, bla. Så kan de som vil lese, eller ikke lese, - kommentere eller ikke kommentere.

Er man byråd i Oslo og skriver et notat til en komite i bystyret bør ikke notates redegjørelse bare være bla, bla, bla! Listhaug: Det holder ikke!

Jeg har ikke talerett i komitemøter, - men jeg forstår at jeg må stille opp 9 april! Men man har visst ikke lov til å demonstrere. Tenk om, tenk om jeg kunne møtt opp fullt bandasjert, - og med litt korte skjørt (ikke lekkert på noen 65-åring, og slett ikke med bandasjert lymfødembein - men hva så - alt for den gode sak), - eller tatt med pulsatoren (nei - ikke le,dette er ikke erotisk, heller ikke morsomt, - men heller ikke ubehagelig, - bare brysomt. Det dreier seg om et monster av et hjelpeapparat som mange av oss lymfødemikere har fått og nyttegjør oss flere ganger i uken. Og kanskje ville det gjøre seg i et demonstrasjonstog?)

OK - hva jeg snakker om?
Jo, nok en gang gjelder det behandlingstilbud for lymfødemikere i Oslo når Helse- og Velferdsetaten trekker inn driftstilskudd fra vikarierende lymfødembehandlende fysioterapeuter. De mener seg å forbedre tilbudet, skal rydde og rasjonalisere - og byråden bla,bla-er om det hele i et notat som er en fornærmelse. Æsj!

Skal jeg skifte navn på bloggen min fordi et byråd skriver bla, bla?

Nei - jeg tror jeg må forsøke å gjøre noe, kreve at en byråd må gi skikkelige svar.

Hjelp til å finne fram til sakspapirene (hvorav ett viste seg å være brev fra meg selv) har jeg fått fra Ivar - i folkets tjeneste! For første gang begynner jeg å få litt sansen for lokalpolitikere, - nå har jeg tre "bestevenner" Erling F., Nina B, - og nå da, Ivar J. Takk for at dere faktisk jobber i folkets tjeneste.

P.S. Den kloke epj, sier at Listhaug ikke kunne skrive noe annet, - og at vi ikke kan forvente noen avgjørelse som gir noe forbedret behandlingstilbud - saken er ikke formulert slik til komiteen. OK, jeg trenger å bli holdt litt i ørene, jeg er for ivrig, uttrykker min frustrasjon når byråkrati bremser. Unnskyld Listhaug. Så får vi starte på nytt da.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lykke til i kampen..:)

Tonita sa...

Takk og takk.

Tror jeg skal ta en tur ned for å høre hva de sier på onsdag i Rådhuset - og nå har Heidi Fleiss fortalt at det er hatteutstilling i Rådhusgalleriet også, - så da kan man jo få litt hyggelig input også.

Betty Boom sa...

Holder på å forberede et foredrag i morgen til Norsk Fysioteraoeutforbund, lymfeødembehandling og oppdaget at jeg hadde glemt å si til deg at jeg fikk Lymfeposten og så at det jeg skrev stod der (lang setning:-). Syntes det var bra jeg (beskjedenhet er en dyd).

Tonita sa...

Kjære - to ting:
Joda, du har sagt at du har fått Lymfeposten. Og visst var det bra!

Og, - så supert at du skal holde foredrag for "fyssene" våre. Virkelig flott, - er det noe som ville kunne egne seg på trykk i Lymfeposten senere mon tro.

Skulle gjerne vært flue på veggen.
Er det Wilma som har spurt deg?

Jeg sier ikke lykke til engang, - for jeg vet at dette er noe du gjør godt og behersker til fulle. Jeg sier bare takk.

Anonym sa...

Det er bra du engasjerer deg. Ikke la folk slippe unna med blabla, de må jo få høre det..?!

Tonita sa...

Man har ikke talerett, men lytterett i komitemøtene - men tenk om jeg våget å gjøre et skikkelig lymfestunt - f.eks ta med meg pulsatoren, og sette igang med egenbehandling der og da.
Men slikt gjør man bare ikke. Det ville jo ikke være korrekt heller.

Ikke det at jeg er så korrekt bestandig - men likevel, - nei - tør ikke. Men jeg kan drømme om det. Og kanskje jeg skal skrive ut drømmen min - med selvtegnet illustrasjon og i alle fall publisere den i vårt pasientorgan ...

*tenke*