08 mars 2008

Kvinnedagen - og jeg var borte, - og driftstilskudd

OK - jeg har ikke alltid vært tilstede på kvinnedagen, det er helt sikkert. Men i dag var jeg ikke mentalt tilstede heller - og jeg føler litt dårlig samvittighet, har sviktet liksom.

Nå hæler jeg ikke ordet 'liksom' - det er ikke noe særlig. Men jeg har ikke vært tilstede, det er sikkert.

Var i Hønefoss jeg. OK sted. Lite, trygt, hyggelig sammen med venner. Og du merker ikke færten av noen kvinnedag der.

- Om jeg skal si noe marginalt linket til kvinner og kvinners rettigheter og savn nå i dag, - så må det være at majoriteten av lymfødemikere er kvinner, og kommuner landet over kutter ned på driftstilskudd til fysioterapeuter for å spare penger, - og en del av disse fysioterapeutene er lymfødembehandlere - og disse kvinnene med kroniske lidelser som skule få behandling, sitter igjnen med redusert behandlingstilbud - and it sucks!

Jeg blir så fly forbannet på politikere som gir f.. i konsekvensene av sine kjekke innstrammingstiltak, oppryddinger, deres hva f... du vil vil kalle det.

DET GÅR UT OVER NOEN!!!!

Jeg er "rik", jeg er ressurssterk, jeg kan klare meg, - men alle er ikke som meg.

Mandag skal jeg møte arbeidsutvalget i Sosial og velferdskomiteen i Oslo Bystyre - eller hva de nå heter - og forsøke å forklare dem at det er helt på trynet å "rydde" i driftstilskudd når resultatet er redusert behandling til kronikere som skulle være sikret fri behandling - men deres rettigheter kun gjelder når de finner en fysioterapeut med driftstilskudd.

Wish me luck!

3 kommentarer:

Betty Boom sa...

Synes du har gjort en kjempejobb på dagen jeg.

Jeg får behandling på sykehuset for ødemet og det er helt nødvendig for å ha en livskvalitet ja.

Anonym sa...

Masse lykke til! Jeg skal sende gode tanker seks etg. nedover :D

Som kroniker selv setter jeg pris på arbeidet du gjør. Stå på!

Anonym sa...

Håper det gikk bra i dag!!! :D