17 mars 2008

Fredagen var fin - i mange timer

Pangstart på dagen. Masse gode nyheter, mange planer om hyggelige ting å gjøre. Midt oppe i alt var en kjapp årskontroll på Radiumhospitalet - det var 11 år siden operasjon, og alt hadde gått på skinner så langt.

Kontrollen gikk kjapt og helt greit, - så kjapt at jeg spurte om ikke jeg kunne få ørlite mer oppmerksomhet, - litt mer undersøkelse som kunne gjøre meg trygg - ett år til.

Man får det man ber om, - ikke det man vil ha.

Ultralydundersøkelsen som jeg skrek meg til avslørte behovet for ytterligere undersøkelser, - i morgen, under narkose.

Ikke skal jeg spise noe (og egentlig ikke drikke noe særlig mer enn en liten slurk vann eller to) før jeg skal møte kl 9.
Tømt tarm - det elsker jeg, det er bare herlig.
Ikke kjøre bil, sikkert ok å kjøre til, - men ikke så lett å få hentet liksom.

Og svaret da, - når kan de fortelle meg om dette er starten på en ny bedri... runde, eller om jeg er "home free"? Vel, jeg får vel vite hvor lenge jeg må vente i det minste *tenk positivt her da fru tonita*

Og så noen positive refleksjoner:
Kjempefint at jeg får en ekstra undersøkelse de vel egentlig ikke hadde tenkt på fordi den ikke var relatert operasjonen for 11 år siden.
Kjempefint at oppfølgingen kommer så fort (og samtidig skummelt - er det virkelig så viktig å gjøre dette så fort, er det galopperende kreft i verste fase - der sa jeg k-ordet: KREFT)

Og jeg som faktisk holdt på å avvise undersøkelsestilbudet for i morgen fordi jeg hadde en veiledningsvakt jeg syntes det ville være galt å skulke unna.

Hvor dum kan jeg være?
KJEMPEDUM.

Dette går bra, - og skulle det være noe grums der inne får de røske ut alt sammen, hakke bruk for det lenger, så det så. Men akkurat utrøsking, det har de kanskje ikke tid til nå før påske.

(Hvorfor blir Norge slikt et religiøst land ved påsketider?)

God påske - likevel.

6 kommentarer:

Meg sa...

Håper alt er bra, Tonita.

Klem

Tonita sa...

MM: Takk. Klemmer gjør godt.
Om alt er bra får jeg vel vite - en gang, forhåpentligvis om ikke alt for lang tid.

Men, for all del. Det er jo bare livet, - det skal leves, det er ikke uten humper og dumper, - og ingen kommer vi ut av det i live.

Men - jeg vil gjerne fortsette en lang stund til. Har masse trivelige ting å fylle dagene med.

Takk for at du kom innom, også så kjapt da - jeg sier god påske jeg Maria!

Meg sa...

God påske, kloke tonita :)

Anonym sa...

God påske og lykke til - jeg håper alt går bra!

Betty Boom sa...

Dette landet blir jo nærmest avstengt i påsken og kanskje det er like greit. Påske er rar for mange, fordi vi kommer i kontakt med oss sjøl,når det blir stilt rundt oss. Det er religiøst nok i seg sjøl, og litt skummelt.

Anonym sa...

Nå leser jeg dette i etter tid og heldigvis gikk det bra... men jeg sitter her og tenker på hvor jæ... det må være å få en sånn beskjed. Hvordan det må knyte seg i magen og surre rundt i hode og kropp hele tiden - helt til man får sjekket seg og får et eventuelt svar. Fy fader... det lille jeg klarer forestille meg kjennes forferdelig ut. Og det er sikkert mange ganger så ille når man faktisk er i den situasjonen. :(

Er så glad for at de så feil på bildet, Tonita!

Kjempestor klem fra meg