28 februar 2007

Ny teknologi

Noen stønner hver eneste gang det dukker opp noe nytt på jobb. Nytt hos oss, - teknologien behøver ikke være ny.  Det er tanken på å skulle gjøre noe på en litt annen måte som gjør at alt stritter - hos noen. Enhver endring i e-postprogram oppfattes bare som negativt, - det er så liten nysgjerrighet, så lite glede over å skulle få ta i bruk noe som kanskje er bedre.

Selv er jeg aldri slik, aldri, aldri. Men det er jo noe helt annet å skulle måtte venne seg til en ny bil ..., en ny DVD-spiller, ny telefonsvarer.

OK, - så er jeg en tekno-pyse jeg også. Mer hjemme enn på jobb, hmm - hvorfor det da? Er det det at jeg kaster meg over enhver mulighet til å sette meg inn i noe nytt i stedet for å gjøre det jeg egentlig skulle holde på med, mens jeg hjemme mye heller skulle sitte i sofaen med en bok, ved kjøkkenbordet med bloggen - min eller andres, - enn å lese bruksanvisningen på 799 sider som forklarer på et ubegripelig engelsk hvordan jeg skal programmere en DVD-spiller. Jeg vil gjerne lære å bruke spilleren, - så hvis noen andre kan lese det som skal til, forstå hvordan det virker, og så forklare meg - så kan jeg lage en en sides oppsummering, som jeg forstår!!!!

Elsker å kunne forhåndssette opptak av House når jeg skal ut og ikke får sett på kveldens elendigheter. Håper jeg fortsetter å beherske dette i årene framover, - men er redd jeg bør skrive om bruksanvisningen, velge tydelige store typer, gjerne litt farger som tydeliggjør budskapet - og så plaste inn det hele - for større varighet og beskyttelse mot te- og vinflekker. For jeg vet jo at jeg garantert ikke klarer å huske disse nylærte kunstene, - ikke lenge jeg gjerne vil.
Håper jeg ikke setter tv-kannen over gassen for å varme opp innholdet. Bør kanskje kaste tv-kannene, eller i det minste få dem ned i en bod - de brukes bare en gang i året.

Ingen kommentarer: