08 november 2006

Brev til en søster

Hei søster,
jeg skulle pakke, legge meg - men jeg koser meg med maskinen.
Jeg liker å skrive, liker å taste bedre enn å håndtere en penn, nå for tiden (- og tenker av og til på herr Ibsen og andre som skrev så mye med penn og blekk).
Men - jeg liker å skrive, bare jeg slipper pennen.
Det at jeg dessuten har aksess til internett gjør at det blir litt sug mot pc'en, og nå tenkte jeg nettopp på deg - har du fått tilgang enda? Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig. Det er liksom som alt har gått galt. Tenk om du hadde hatt "noen" som kunne fikset det for deg. Det er alltid noen som klarer å fikse det som vi alminnelige dødelige ikke får til. (Men vi forsøker ikke å bestikke noen i Théoule bare fordi vi ikke klarer å få båtplass)

En dag, når du kommer deg "på nett" hjemme, men egentlig for den saks skyld når som helst du har jo både pc og penn (men "blog-redskapet" er så supert) - så tror jeg at du kan komme tilbake til tidligere tiders fine skriverier.
Jeg tenker med glede på mange av brevene dine fra de fjerne utland, - ok, - dine tegninger gjorde brevene ekstra flotte, men formuleringene i seg selv var veldig underholdende og også fine å ha i tankene, i lange tider.

Jeg tror ikke at jeg selv har noe uoppdaget skrivertalent, - men jeg liker å la fingrene fly og ordene flyte ut over skjermen, for så å pusse og vri litt på det jeg har latt flyte ut. Nå har jeg - egentlig for lenge siden, men det har først tatt fart i det siste, - startet en slags nettdagbok, en 'blogg', og der tillater jeg meg å tyte ut dette og hint, nokså hemningsløst, men ikke helt på trynet. Jeg har et par-tre andre blogger jeg leser med stor interesse, og av og til tillater meg å kommentere hos dem til og med (for det er noe av blog'ens spennende væren - andre som mer eller mindre tilfeldig 'oppdager' deg, kan legge inn kommentarer på det du har skrevet, - men foreløpig er jeg selv totalt ulest (og helt ukommentert av andre).

Men jeg har det fint med det. Da jeg var syk hadde jeg stor nytte av min dagbok, - men i alle årene etter har den fått ligge. Dvs jeg har ikke skrevet mer, men jeg tar den av og til fram og leser - og ser på mine tegninger. Og det å vite at det går an å gå tilbake og lese hva en har tenkt og ment det er ganske ok.

Det er av deg jeg har lært at det går an å tegne. Jeg har ikke noe talent der heller, men jeg vet at jeg kan klare å illustrere noe med en enkel tegning - av og til. Det er også ok.

Kanskje du skal få innsyn i min blogg - når du kommer deg på nett hjemme, og den nye Hobbyen ikke tar all din tid. I mellomtid kan jeg la deg få adressen til en av mine unge blog-venninner Mihoe - om slikt overhodet interesserer deg.
Farer sydover i morgen. Må pakke nå.

Klem

Ingen kommentarer: