30 juni 2007

Strand noen ganger



Jeg liker godt å se på en vakker strand, - men skikkelige svaberg er supert. Her er mye stein som er vond å gå på så jeg bruker mye badesko. Ser at andre har smarte fikse greier på beina, jeg har kjerringsko (?) - ikke er de gode heller, men funker! Det er veldig ok å ha noe på bena når en skal pusle omkring og kikke etter fisk, - og for all del, forsøke å unngå å tråkke på kråkeboller. Det jeg virkelig ønsker meg er en magisk badedrakt som kan beskytte mot ekle middelhavs-brennmateter. Kanskje Jonathan Strange kunne finne på noe her? På stranden var det i dag orange flagg, dvs at det er fare, men overvåket. Kan det ha vært manetene, - det var i alle fall ikke skumle bølger eller vind? Jeg spurte ikke. Men jeg fortsetter å lese, - med undernde øyne. Jeg var aldri noen stor Tolkien leser, og etter filmene ble jeg vel enda mer avvendt - men dette er helt anderledes ...
Uansett ble det ikke morgenbad, verken i går eller i dag.

2 kommentarer:

Betty Boom sa...

Kos deg på ferien din.

Betty

Tonita sa...

Takk Betty. Noe av det som er helt supert med ferier er at det gir lesetid, kreativ-tid, - tid til mer enn jobb og hverdag.
Nå er det som du forstår masse kos, og mye spennende lesning.
Hyggelig at du er der og følger med.
God hjemmeferie, - det gir også masse muligheter.