23 oktober 2006

Oktober - grå i håret, grå i ansiktet, men optimist

Håret vokser bra i det milde småregnet vi har hatt de siste ukene. Det er snart på tide med en klipp, - med norske priser, og usikkerhet for resultatet. Kan ikke suse ned til Nice hver gang jeg skal klippe meg. Nix, slike penger har jeg ikke, det blir å suse ned til Camilla på Majorstua. Nå er det slutt på flerfargede striper og tull, grått hår for alle penga, - står til det grå høstansiktet.

Ble skikkelig glad i dag da jeg fikk inn en ny respondent (flott ord, men det må til når en holder på med informasjonsinnsamling om noe så alvorlig som lymfevæskelekkasje). Vedkommende har funnet en lege som interesserer seg - ikke bare for hennes problem, men for problematikken, og vil gjerne skrive om det. Jeg bare ha navnet hans! Jeg kan jo ikke påstå at mine leger har vært uinteressert, men noen oppfølging av denne art har ikke jeg vært ute for, og det har heller ikke noen av de andre respondentene (snart klarer jeg å skrive ordet uten nøling).

Tror faktisk jeg skal legge til en kolonne i tabellen min, - Fått seriøs oppfølging av lege, - der blir det ikke mange kryss nei!

Ille at så mange ikke kommer til lymfødembehandling raskt, - og skrekkelig at de fleste som har problemer med lymfevæskelekkasje bare blir møtt med total uforstand, "dette må du bare leve med" er ikke særlig oppløftende å få høre. At jeg ble møtt med interesse som så resulterte i begredelighet etter en totalt gal og skadelig undersøkelse som forverret selve lymfødemet permanent, det er en annen sak.

Litt nakkesliten nå om dagen etter å ha vært intenst opptatt av diverse presentasjoner jeg skal ha denne og neste uke, - tror jeg legger meg til en nakkeknekk når jeg sitter og jobber med ppt, - og det selv om jeg ikke har progressive briller på. Hmm.

Mye jobb for å få både form og innhold bra, - jeg sliter jo med å være knapp og presis, ikke min forte det nei. Gi meg tid, og plass så flyter jeg utover som en blekksprut. Tror til og med at en blekksprut er mer retningsbevisst og ryddig enn jeg. Men, - på onsdag blir det først BIBSYS-kurs, kanskje kommer det en eller to (forrige uke kom en av to påmeldte). Umiddelbart etter, men i andre lokaler BIBSYS-innføring for mastergradsstudenter som går på American background eller noe slikt noe, med påfølgende orientering om bokanmeldelser - og det er der det gjelder å begrense seg og ikke stupe ut i og forvinne i det store ISI-havet. Neste uke privatundervisning, - og det er en helt annen utfordring, for her er det en presumptivt meget erfaren forsker som skal oppdateres, - i hjelpemidler, hvilke og hvordan - faget kan jo vedkommende selv....

Ingen kommentarer: