01 mars 2007

Mihoe er en godtegris

Mihoes innlegg i går er en vidunderlig kontrast til min egen frustrasjon da jeg surmulte over kollegers (på jobb) og min (hjemme) manglende interesse for å ta inn ny teknologi. At Mihoe er milevidt unna mine egne apirasjoner og lyster med hensyn til nye goodies er klart. Men - jeg legger merke til at hun nå selv begjærer noe hun tidligere sa hun gjerne ville gi sin lille datter til jul - om hun hadde hatt økonomi til det.
Og så, de potensielle "makkere" hennes far hadde sett ut for henne fra sjakkspillerenes verden hadde neppe heller støttet opp om hennes visjoner om dataspill. Mitt 6-års sjakkspillende barnebarn som synes at dataspill med sjakk er toppen er neppe av interesse i denne sammenheng.
Jeg ønsker Mihoe en haug med penger, - Lotto spiller hun neppe - så hvor de skal komme fra vet jeg ikke.
Og kanskje kan sjakk i seg selv være ok. Dog, vi som ikke selv har glede av spillet, må få slippe både spillet, og menn som egentlig ikke liker noe annet.
Når det gjelder menn som liker bridge, så må de vel få lov - bare de ikke snakker om det (xxx jeg elsker deg - men ikke fortell meg om de interessante spillene ... de interesserer meg midt i ryggen)

Ingen kommentarer: