13 mars 2007

Kontroll passert - ett år til neste

Tenk - så ble jeg ikke "avvist", - uten at det var noen kreftrelaterte bekymringsgrunner, så ble jeg ønsket velkommen tilbake om et år - siden jeg hadde plagene med det forverrede lymfødemet og lymfevæskelekkasjen. Hyggelig "damedoktor" som ga inntrykk av å se og lytte til hele meg.

Så dermed er det dobbel grunn til at sola skinner så vakkert - for alle fordi det er vår, - og for meg som har en lettelse i kroppen.

"Damedoktor" - det er ett av mors uttrykk, - for kvinnelig lege, - ikke nødvendigvis også gynekolog så vidt jeg kan huske, det var ikke så mange av dem før - og slett ikke blant kirurgene i alle fall. Det har aldri vært mange kvinnelige kirurger, - vanskelig å kombinere med familie og småbarn. Nytter ikke å skulle hente i barnehagen om du står midt oppi det. - Men, det er nå de ferreste operasjoner som varer utover ettermiddagen, - selv om alt kan skje.

En kollega fortalte i dag om sin kirurg-mann som har en tendens til ikke å lukke dører etter seg, bare dulte til dem med albuen (les: ikke ta på med hendene).

Ingen kommentarer: