18 mars 2007

Drømmer og hverdag

Betty vil starte sitt bokprosjekt. Flott. Hun har så mye å dele, og en evne til å sette ord på opplevelser og følelser.
E skal kanskje få ny pupp på onsdag - men, armen blåste seg opp forrige uke,- og er det én ting hun ikke trenger nå så er det lymfødem. N drømmer om ny pupp - men det må nødvendigvis ta tid. For E er det 3 1/2 år siden operasjonen, N har den bare så vidt bak seg, og vet ikke enda om også det andre brystet må gå.
Ny pupp - få egen kropp tilbake, - klart det er viktig. Klart en ikke bare skal si, det kan da ikke spille noen rolle i "din" alder, - 51 eller 64 - kropp er kropp.
Betty har drøm om bok, og gjør noe for å komme dit.
Jeg husker jeg fikk råd om å finne meg en hobby, - det skulle likesom gi meg et fokus utenom kreft og lymfødem - jeg har fremdeles ikke noen hobby - men jeg leser ....
Men jeg har en drøm om å ha en drøm, - om å ha noe jeg brenner for, noe som driver meg, - noe plus large que moi. Men så er jeg feig,- for jeg merker at jeg ikke er villig til å ofre noe - og da kan det neppe bli rare greiene. Verdensmester i å la dagen og uka gå, - og ser jeg meg tilbake er det ikke mange spor.
Litt handling her og nå: sette gummidubber på stavene og gå en tur! Yeah!!

Ingen kommentarer: