12 desember 2007

Jule en, jule to, juletre

Betty hadde en del oppstasa trær borte på bloggen sin.
Her er noen litt mer forsakte varianter - men som sikkert vil få det til å bli god stemning i de heimene de finner fram til - i år, - eller et annet år. Se bare her.

Selv har jeg tenkt å begynne å stusse litt på grana bak huset, - forme den litt liksom, - så kanskje den kan få komme inn om et år eller to. Men om jeg gjør som far min som satte inn greiner der det var litt tynt, - som spjelket og implanterte som den ekte kirurgen han var - mnei, - det tror jeg ikke.

Nå har jeg tenkt å la Gubben få kjøpe tre i år, - jeg skal ikke komme med hint om hva jeg egentlig helst vil ha, - og jeg skal bli glad og fornøyd - uansett hvordan det ser ut, - bare det er høyt nok, rimelig velbalansert, skikkelig grønt, har ett toppskudd som jeg kan få festet én stjerne i, - og at det helst ikke begynner å drysse før vi har tatt det inn. Fornøyd skal jeg bli!

5 kommentarer:

Marte sa...

Hehe, genial side.
Jul blir det nok uansett tre..:)

Tonita sa...

Du altså! Takk.
Flattery will get to me every time!

Lothiane sa...

Haha! Utadvendt gran vil jeg ha... :P

Her er det så liten plass at jeg har valgt bort juletre for flere juler siden. Men jeg har et bittelite tre som står i potte ute på balkongbordet. Det skal jeg pynte litt - så får det duge som tre. :)

Betty Boom sa...

Vel, vet ikke om jeg hadde tørd å kjøpe tre til deg :D

Tonita sa...

Det sier Gubben også.
Men uansett hva han kommer hjem med av tre er jeg alltid strålende fornøyd, - kjempeglad over å ha sluppet å gjøre det selv!

Men det er ikke kjekt å ha et innebygget lite skilt som sier *perfekt holder for meg*

Dette "skiltet" er en familiespøk mellom min forlengst avdøde mor og oss tre døtrene. Det var en skummel sannhet som lå bak. Og var det noe vi tre jentene visste så var det at perfekte var vi ikke - det fikk vi da høre ofte nok.

Men det er en annen bloghistorie - kanskje.