27 februar 2007

Hvordan går det med beinet?

Det er noen som spør, - og jeg har blitt litt mer ærlig i det siste. - Takk, ikke helt topp.
Men, - når spørsmålet så følges opp med nytt: Er det noe jeg kan gjøre med det, har tenkt å gjøre med det, om jeg skal redusere jobben, - da blir det mye, mye vanskeligere.

Om benet ikke ble tykt, om det ikke stadig vekk lekket, så ville jeg klart ikke ønske å redusere jobb. Men, om jeg skal kutte 20% så ville jeg helst ha noen garantier, - mykere ben uten 
skumle hevelser, - og tenk om det helt kunne slutte å lekke!!! Jævla lege som ikke hadde lest leksa si!

Om det nyttet å hyle og skrike skulle jeg gå ut i skogen og skrike hele natten og dagen gjennom.
Om det nyttet å hamre på døren til et sykehus skulle jeg slå hendene blodige.
Om, om, om ...

Hælvetes lymfødem. Skjeden lever jeg bedre med. Og benet kunnet vel være greit nok det og, om det bare kunne holde seg stabilt - ikke true med å bli verre hele tiden, og ikke lekke som en sil.

Optimisme: Det er når jeg bare kjøper 10 stk "padder" av gangen til å suge opp lymfevæske fra låret, og betaler 50% mer enn om jeg hadde kjøpt en 50-pack!

Og nabo har jo rett: det er så mye lekkert i rullestoler! Takk - jeg kan heldigvis fortsatt gå omkring og ha glede av det. Jeg lander deilig på jorden hver gang jeg tenker på alternativet.

Men, jeg er lymfødemiker - det er IKKE til å komme bort fra.

Vogt Eder I kreftopererede så I ikke påfører Eder, eller lar andre påføre eder et lymfødem!

Ingen kommentarer: