27 januar 2007

Kald dag, varmt inne

Nå er det over en måned siden jeg har hatt gutta til overnatting. Det ble bollebaking og fnis og kos - badekar med farget såpe, natta-historie og "langt inn i skogen". Gjentagelsene har fortsatt sin misjon. Det er ikke behov for spøk og spenning, - det er godt med det vante trygge.
Selv synes jeg det er deilig med tryggheten som ghør at de sove natten gjennom, - det var verre før med mange besøk hver natt, - da var det i grunnen ikke helt greit å ha nattegjestene alt for ofte - jeg er for gammel til å få ødelagt nattesøvnen.
Det ble ingen tur i dag, rakk det ikke. Om jeg får laget innbydelser til "juletrebrenningen" som skal finne sted neste søndag, så MÅ jeg ut med den i morgen. Gåstaver og lapper som skal i postkasser funker ikke særlig bra. Det blir vel til at stavene må bli hjemme. Vel vel.
Har sendt bundaden nordover til Heidi for omsøm. Det blir kjempespennende.
Tenk om jeg skal få en bundad som er min, - ikke lånt, - tenk - det er aldri for sent.
Gubben kommer hjem om få dager, - det blir da nesten fire uker siden vi dro hver til vårt - men akkurat denne gangen har det gått greit. Montebello hadde nok av adspredelser, og førsteuken hjemme har ikke vært lang nok til å gi meg tid til å få orden på papirer og eiendeler.
Teater på torsdag - Gjengangere, - skal være en litt sær iscenesettelse. OK - åpen om nye varianter. J&P lørdag, - og så altså juletrærne, solbærtoddy og kaker på søndag med alle naboene. Enskjønt, - alle blir det garantert ikke. De nye holder seg unna. Tror de vi gamle er giftige? Eller bare miljøforurensere som brenner trevirke ute i form av bål?
Får se hvem som kommer.

Ingen kommentarer: