21 januar 2007

Hjemme igjen

Jeg tok med meg snøen fra Mesnalia. Greit det, - har fått nye fine gåstaver, - takk Swix!!! Flott reklame. Det var det at de hadde gitt staver til Montebellosenteret som gjorde det mulig med stavganskurs der, - og som fikk meg til å tenke på at jeg trengte et eget par til hjemmebruk.
I snøføyka kom jeg meg derfor ut i går ettermiddag,- med stavene. Det ble bare 20 minutter - men det var ganske høy snø, så mye energi ble brukt. Jeg kommer til å gå så mye som jeg gjorde på Mesnalia, - men det går an å prøve.

Det ble ikke nyttårsaften som ble dagen for de gode forsetter, men lymfødemkurset.
Første mål: vedlikehold av ben slik at Siv Guri får se det fint!
Deretter, vedlikehold, vedlikehold, vedlikehold.

Det er forøvrig helt utrolig hvor mye jeg klarer å rote til i et ryddig hus. På et døgn er jeg tilbake til rotet, og det til tross for at alt så pent ut da jeg kom hjem, med noen få udelikate unntakelser, en gjenglemt sausekasserolle med brune mugne elendigheter tørket godt fast, visne blomster med gørrete vann i en glassvase, muggen frukt på fat ....

Nå er det på tide å komme seg ut! Litt frisk luft i lungene, snø i håret og svette på ryggen gjør seg godt. Men først skal fryser tømmes, - det er kaldt nok til det!

Ingen kommentarer: