23 juni 2010

Mislykket bytur - for stor eller for liten

Jeg vet det jo fra før, - men klarer likevel ikke å la være. En gang eller to i året må jeg på bytur, - og byen er Cannes, 12 km unna. Det er greit å komme dit med bil, - parkeringsplass finner jeg i underjordisk garasje som ikke gjør at jeg må sette meg inn en bakerovn når jeg skal hjem igjen.

Nå skal jeg finne meg et par fine linbukser, - i en litt fin farge, - ikke bare hvit, eller kanskje et par sko eller sandaler.

Når det kommer til stykket blir det ikke noe av, - buksene finnes ikke i min litt store størrelse, - og de lekre sandalen har en pris som virkelig er for stor til at jeg ville ha glede av å gå med dem. - Hallo, - 550 € - altså mellom 4 og 5 000 kroner for et par tullete sandaler - nei, så dum i hodet er jeg ikke. Altså for smått eller for mye denne gangen også.

Det ble med turen, - parkeringen kostet 2.50 €, - og kjøreturen langs stranden var fin. Greit nok.

Ingen kommentarer: