29 april 2007

1.mai feires 7.mai - i England

Det er klart man skal rasjonalisere. Flytte fridager slik at en får mest mulig ut av dem. Symbolikken med den konkrete dato får heller fare. Slik er det blitt mer og mer av, - og nå fikk jeg nettopp høre at det i England ikke er fridag 1 mai som i så mange andre land, - jo det er en dag som skal feires, men den er flyttet - den feires første mandag i mai. så da så.

Det blir ikke noe internasjonalt kor som synger verden rundt, - det blir litt her og der.

Ellers står det bra til, etter kulturelle Firenze-dager, der en aldeles super guide fortalte mye morsomt i forbindelse med guiding i Pitti-plassset.
Benet liker ikke by-ferie, - steinhard tykk legg var resultatet hver eneste kveld, - og det monner lite med egen-massasje. Det er så jeg lengter hjem til pulsator og fysioterapeut.
Men, - det er IKKE dumt å gjøre hyggelige ting selv om man må ta "straffen" etterpå!

Det var meget varmt i Firenze, her i Théoule-sur-Mer er det behagelig, ikke for kaldt ikke for varmt, flott å sitte ute med en te en søndagsettermiddag etter en bedre lunch med litt for mye vin.

Har ni-skriblet notater til en artikkel om Balanse og bevegelse - men mangler en god overskrift og ingress som kan fenge.

Merker at jeg skygger unna å skrive oppfølgingsartikkelen til lekkasjeundersøkelsen, - kanskje fordi jeg ble skuffet over resultatet, og interessen fra legehold. Hm, - merker jeg trenger skryt og ros om jeg skal holde koken.

Og, - så kan jeg jo fundere litt på hvor mye skryt og ros det vil bli den dagen jeg slutter å jobbe, og kun skal leve hverdagslivet, mestre lymfødemet og levere stoff til Lymfeposten.

Jeg elsker ferier, - men nyter hverdagene - selv om de ikke er eksplosive.
Jeg beundrer Betty, - og Mihoe, de er modige skrivende kvinner.

Ingen kommentarer: